Noua familie de motoare Volvo VEA (Volvo Engine Architecture) va fi lansată în toamna anului 2013. Acestea vor beneficia de noua tehnologie i-ART pentru sistemul de injecție care ajută la reducerea consumului de combustibil a motoarelor diesel.
Prin utilizarea unui senzor de presiune combustibil pe fiecare injector, comparativ cu sistemul clasic curampă comună cu un singur senzor de presiune, sistemul de injecție i-ART face posibilă monitorizarea și adaptarea continuă a injecție de combustibil pentru fiecare cilindru al motorului.
Foto: Sistemul de injecție diesel i-ART
Sursa: Volvo
Sursa: Volvo
Creșterea presiunii de injecție până la 2500 de bari, cumulată cu utilizarea sistemului de injecție i-ART, conform declarațiilor oficialilor Volvo, reprezintă un salt tehnologic major pentru motoarele diesel. Beneficiile acestor tehnologii sunt comparabile cu cele datorate introducerii sondei lambda pentru catalizatoare, în anul 1976.
Foto: Injectorul sistemului de injecție i-ART
Sursa: Volvo
Sursa: Volvo
- senzor de presiune și temperatură combustibil
- microprocesor
- supapă injector
- duză injector
A – referință injecție (cantitate de combustibil injectată și momentul injecție)
B – informații presiune în timp real
B – informații presiune în timp real
Fiecare injector conține un minicalculator care monitorizează presiunea de injecție. Cu acestă informație sistemul i-ART adaptează parametrii injecției pentru a livra cantitatea ideală de combustibil necesară arderii, pentru fiecare cilindru în parte.
Foto: Efectele sistemului de injecție i-ART asupra cuplului motor
Sursa: Volvo
Sursa: Volvo
Principalul avantaj al tehnologiei i-ART este îmbunătățirea preciziei injecției divizate. În cazul unui sistem de injecție clasic, injecțiile secundare oscilează datorită perturbațiilor de presiune introduse de deschiderea primului injector, arderea fiind neuniformă între cilindrii. Din acest motiv, presiune medie efectivă diferă de la cilindru la cilindru, cuplul motor generat fiind neuniform. Sistemul i-ART corectează acest fenomen, datorită monitorizării presiunii de combustibil pentru fiecare injector, presiunea medie efectivă fiind aceeași pentru fiecare cilindru, iar cuplul motor generat mai uniform.
Utilizarea unei presiuni de injecție mai mari și a sistemului i-ART, pe un motor diesel, comparativ cu sistemele de injecție actuale, permite obținerea unui consum de combustibil mai mic, emisii poluante mai reduse precum și performanțe dinamice superioare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu