joi, 9 mai 2013

Supravirarea și subvirarea automobilelor / Automobili di subvirarea e di Oversteering

Pentru schimbarea traiectoriei în timpul deplasării automobilele utilizează mecanismul de direcție. Schimbarea direcție de deplasare a automobilului este posibilă prin bracajul roților. Această operațiune se realizează prin schimbarea planului roților directoare (de direcție) în raport cu planul longitudinal al automobilului.


Per la traiettoria cambiante mentre condurre gli automobili usa il meccanismo del senso.   Il senso cambiante della corsa è possibile dal roților del bracajul di industria automobilistica.   Questo funzionamento è effettuato cambiando la guida di riferimento di programma di roților (direzione) rispetto al piano longitudinale di industria automobilistica.  
Foto: Bracajul roților directoare
Sursa: Wikimedia Commons
C – centrul razei de viraj
    Schimbarea direcției de deplasare a automobilului este posibilă datorită aderenței dintre anvelope și calea de rulare. În timpul efectuării unui viraj, o parte din forța de frecare dintre anvelopele roților directoare este utilizată pentru schimbarea direcție, restul fiind utilizată pentru frânarea sau accelerarea automobilului.
    Pentru un anumit unghi de bracaj automobilului îi corespunde o anumită rază de virare. În cazul în care automobilul în viraj se deplasează pe raza corespunzătoare unghiului de bracaj virarea este neutră. Dacă raza reală pe care se deplasează automobilul este mai mare decât raza normală (corespunzătoare unghiului de bracaj al roților directoare) atunci automobilul subvirează. În caz contrar, dacă rază de virarea reală este mai mică decât raza normală, atunci automobilul supravirează.

Foto:   Guida di riferimento di roților di Bracajul.  
Fonte:   Terreni comunali di Wikimedia.  
C - il raggio di rotazione concentr.  
    L'orientamento cambiante di movimento degli autoveicoli è aderenței dovuto possibile fra le gomme e la strada.   Durante la girata, una parte della citazione della forza o di prezzo di i di attrito fra la guida di riferimento di roților delle gomme è usata per cambiare il senso, il resto che usando per il frenaggio automobilistico o accelerazione.  
    Per un dato automobile di angolo di direzione faccialo corrisponde ad un determinato raggio di rotazione.   Nel caso in cui l'automobile quando il veicolo sta accantonando il raggio sia utilizzato per muoversi la deviazione corrispondente di angolo di direzione è neutra.   Se la gamma reale che sposta l'automobile è superiore alla gamma normale (angolo di direzione corrispondente della guida di riferimento di roților) quando l'automobile sotto il manzo mentre tenta di seguire.   Se questo non è il caso, se reale il raggio di rotazione è di meno che il normale del raggio, allora il manzo dell'eccedenza dell'automobile.  
Foto: Virarea neutră, subvirarea și supravirarea
a. subvirare
b. virare neutră
c. supravirare
    Subvirarea (en: understeering) este fenomen caracteristic în special automobilelor cu soluția totul față (motor și tracțiune pe puntea față). În cazul acestor automobile, deplasarea în viraje solicită adiționalanvelopele punții față deoarece acestea sunt atât motoare cât și directoare. Dacă forța necesară pentru tracțiune (sau frânare) este relativ mare atunci aderența rămasă disponibilă nu este suficientă pentru efectuarea virajului. Din acestă cauză roțile punții față pot pierde aderența și derapează.


Foto:   Neutrale, subvirarea e capovolgimento di rotazione.  
A.  UNDERSTEER.  
B.  Direzione neutra.  
C.  Oversteering 
.  
    Subvirarea (en:   Understeering) è utente caratteristico di fenomeno in particolare - è tutto automobili con la parte anteriore (motore e trazione sull'asse anteriore).    Nel caso di questi automobili, muoversi alle girate richiede il punții supplementare delle gomme della parte anteriore poiché sono sia motori che guida di riferimento.   Se forzo o la citazione di prezzo richiesta per trazione (o frenare) è relativamente alta quando disponibile restante di aderența non è sufficiente per effettuare la girata.   In questa parte anteriore di punții di domanda le rotelle possono perdere il aderența ed i tiri via.  
Foto: Efectele subvirării
    De asemenea, la automobilele cu soluția totul față repartizarea maselor pe punți este inegală, puntea față fiind mai încărcată. La efectuarea virajului, forța centrifugă ce acționează pe puntea față este mai mare și împinge partea anterioară a automobilul în exteriorul virajului. La efectuarea unui viraj, dacă subvirarea este pronunțată, automobilul poate pătrunde pe contrasens sau chiar părăsii calea de rulare.
    Efectul subvirator al automobilului, apărut în timpul tracțiunii, poate fi diminuat prin simpla ridicare a piciorului de pe pedala de accelerație. Astfel, toată aderența dintre anvelope și calea de rulare va fi utilizată pentru schimbarea direcție de deplasare. Mai mult, viteza automobilului se va reduce treptat eliminându-se astfel riscul apariției subvirării.
    Supravirarea (en: oversteering) este caracteristică automobilelor cu tracțiune pe puntea din spate. În cazul supravirării anvelopele punții spate pierd aderența iar automobilul începe să se rotească în jurul axei verticale. Apariția supravirării este mai probabilă dacă anvelopele spate sunt uzate sau dacă condcătorul frânează puternic în timpul virajului. Prin frânare centrul de greutate al automobilului se deplasează către puntea din față, puntea spate se descarcă, iar roțile spate pierd din aderență și derapează.


Foto:   Effettua il understeer.  
    Inoltre, gli automobili con tutto l'utente - è attualmente la distribuzione delle terre sulla piattaforma è asse irregolare e anteriore che è caricato.   Produzione, forzo o l'atto centrifugo di citazione di prezzo sull'asse di azionamento a trazione anteriore è più grande di e spinge la parte anteriore dell'automobile sulla girata della parte esterna.   Nel fare una girata, se il subvirarea è pronunțată, l'automobile può penetrare la rotazione o persino la corsa di inverso di părăsii.  
    L'automobile di subvirator di effetto, accaduto durante il tracțiunii, può essere ridotto semplicemente alzando il piede sul pedale dell'acceleratore.   Quindi, tutto il aderența fra le gomme e la strada sarà usato per cambiare il senso della corsa.   Ancora, la velocità sarà industria automobilistica ridotta che elimina gradualmente il rischio di intrusi che collegano al understeer.  
    Oversteering (en:   Oversteering) è caratteristico degli automobili con trazione sul asse posteriore.   Se le gomme posteriori del oversteer perdono il aderența di punții e l'automobile comincia a ruotare intorno all'asse verticale.   Il oversteer catalogante è più probabile essere realizzato se le gomme posteriori sono consumate o se il condcătorul frena potente durante la girata.   Frenando i movimenti dell'automobile di centro-de-gravità fronteggiare l'asse, gli scariche del asse posteriore e le rotelle posteriori perdono la presa ed i tiri via.  
Foto: Efectele supravirării
    Pentru a evita apariția supravirării viteza de deplasare în timpul unui viraj trebuie să fie cât mai mică iar frânările bruște și intense evitate. De asemenea, conducătorii experimentați, pot aplica și o măsură de corecție a supravirării, numită contravirare. Aceasta se realizează prin bracarea în sens invers a roților directoare însoțită de accelerarea automobilului. În acest mod se stopează rotirea automobilului în jurul axei verticale, deraparea punții spate fiind controlată.


Foto:   Effettua il oversteer.  
    Evitare di catalogare la velocità di corsa del oversteer durante la girata deve essere come lento e condizionalmente il bruște ed intenso evitati.   Inoltre, il experimentați dei driver, può applicare una misura della correzione voi di oversteer, denominato contravirare.   Ciò è fatta girando per d'inversione il însoțită di roților della guida di riferimento che accelera l'industria automobilistica.   In questo modo l'industria automobilistica smette di ruotare intorno all'asse verticale, punții posteriore di pattino che è controllato. 
Foto: Contravirarea
    Ambele efecte, subvirarea și supravirarea, au ca efect destabilizarea automobilului și pot conduce la pierderea controlului acestuia în timpul efectuării unui viraj. Din acest motiv se recomandă abordarea virajelor cu viteză scăzută, mai ales în cazul în care calea de rulare are aderență scăzută. Sistemele electronice de control a stabilității automobilelor (ESP, ESC) au rolul de a corecta aceste efecte prin controlul cuplului motor și prin frânarea individuală a roților.


Foto:   Contravirarea.  
    Entrambi gli effetti, subvirarea e oversteering, hanno l'effetto che industria automobilistica destabilizzare e può condurla a perdita di controllo durante accantonare.   Per questo motivo è suggerito che il metodo gira ad a bassa velocità, particolarmente nel caso dove la strada ha presa bassa.   I sistemi di controllo elettronici degli automobili di stabilității (SPECIALMENTE, ESC) sono destinati per correggere questi effetti controllando la coppia di torsione del motore e frenando il roților specifico.  














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu